De juiste software is een cruciaal onderdeel van events organiseren
Waarom event management software gebruiken?
Vaak zien we dat eventorganisatoren gebruikmaken van hun CRM-systeem, zoals Salesforce of Hubspot, om events te beheren. Maar vooral in de organisatie van events kennen deze systemen hun beperkingen. Ze zijn hier simpelweg niet voor gebouwd.
Wat kun je met een SaaS platform dat speciaal is gericht op events organiseren?
-
Centaal alle content beheren;
-
Event websites maken en beheren;
-
Sessieregistratie en interesses bijhouden;
-
Communicatie en registratie op basis van conditionele logica;
-
Betalingen beheren;
-
Toegangsbewijzen en QR-codes toesturen.
Simpel of complex, live of online - kies een platform wat alles kan
Of je nu live evenementen organiseert, de overstap maakt naar virtueel of in de toekomst een hybride element toevoegt, ons platform dekt je volledig.
Verzamel robuuste registratie data met onbeperkte conditionele logica, accepteer betalingen, automatiseer de communicatie, integreer met je CRM en creëer moderne eventwebsites - allemaal met jouw merk centraal.
Het intuïtieve dashboard stelt je in staat om snel zelfstandig aan de slag te gaan. Of je kunt de configuratie aan ons overlaten.
Organiseer jij regelmatig (betaalde) events van meer dan 200 deelnemers? Dan is het al snel slim om gebruik te maken van event management software om deze evenementen te beheren. Event software bespaart je tijd en geeft je de mogelijkheid om alle praktische zaken rondom je events efficiënt in te richten.
De functionaliteiten van onze event software
Centraal content beheren
Beheer alle content zoals sessies, sprekers, exposanten en sponsoren vanuit één systeem. Je publiceert het met een druk op de knop op je eventwebsite en andere kanalen.
Professionele websites met maatwerk thema
Met de drag & drop websitebouwer maak je zonder programmeerskills een unieke whitelabel website. Kies een thema, en gebruik je eigen font, kleuren en de CSS-designertool.
Registratie wizard & ticketing
Zet je events nog sneller op met slimme instellingen en het dupliceren van je vorige events. Maak het registratieformulier, bepaal registratie types, tickets, voeg sessies toe en stel de limieten in.
E-mailmarketing
Maak e-mailtemplates volledig in je eigen huisstijl. Traceer of e-mails goed zijn aangekomen met opens & clicks.
Slimme logica voor condities
Het stellen van vragen leid al snel tot meer vragen. Stel een vraag en bepaal de vervolgvraag op basis van de reacties. Of bepaal per registratie type welke vragen of sessies zichtbaar zijn.
Dashboards op maat
Van websitebezoeken tot registraties en aanwezigheid, met meerdere dashboards op maat zorg je dat iedereen inzicht heeft in de juiste events, locaties en kernresultaten.
Responsive Front & Backend
Zorg dat zowel jij als de deelnemers altijd toegang hebben tot de belangrijkste eventinformatie zoals sessies, sprekers, sponsoren, maps en deelnemers. Blijft zelf op de hoogte met een handige activity feed.
Mobile Check-in
Verander elke medewerker in een mobiele check-in agent. Gebruik de mobile app voor zowel de algemene check-in als voor de sessies. Zo heb je altijd real-time inzicht in de no-show.
Integraties en openAPI
Haal automatisch gegevens op uit je CRM zoals Saleforce of verstuur gegevens naar marketing automation zoals Marketo & Hubspot. Ook voor event apps zijn er meerdere integraties. Standaard of op maat.
Corporates
Je eventteam kan uit 2 of 200 personen bestaan. In beide gevallen moet iedereen op de hoogte zijn van de registraties en type deelnemers. Of je nu op kantoor bent of onderweg.
Voor wie?
Eventbureaus
Je werkt voor meerdere klanten tegelijk en wilt indruk maken. Creëer daarom per project een unieke merkbeleving en geef real-time inzicht in de belangrijkste cijfers over alle events.
Media en organisatoren
Er is veel concurrentie dus je moet opvallen! Marketingtools helpen de meest relevante gegevens te verzamelen, zodat de volgende editie makkelijker gaat en je content kunt personaliseren.
Onze Event Management Software
Maak kennis met Swoogo
Swoogo is een SaaS platform wat is ontworpen om te voldoen aan de eisen van de moderne, door data gedreven, event manager.
Hoofdkantoor: Westport, Amerika
Oprichting: 2015
Bedrijfsgrootte: 100+
20+
Jaar ervaring samengevoegd in één
systeem
500+
Enterprise klanten
350
Per maand voor onbeperkt
events en registraties
30+
Integraties met event apps, CRM & marketing automation