top of page
Lively

Zo kijken we naar Event Data

Bijgewerkt op: 3 jun. 2020

Met de Grip Matchmaking Solution verzamelen we een grote hoeveelheid aan data over de interesses en doelen van professionals. Op een evenement van duizend mensen verzamelen we meer dan een miljoen data-eenheden aan informatie over de interesses van professionals.

Terwijl we al deze informatie gebruiken voor hoog gepersonaliseerde aanbevelingen van mensen die je moet ontmoeten, spenderen we echter onvoldoende tijd aan het kijken naar hoe we data kunnen gebruiken voor andere inzichten en event optimalisatie. Gelukkig kunnen we nu delen dat dit de afgelopen maanden is veranderd.


De 3 niveaus voor Meer Verbonden Events


De reden dat we tot nu toe hebben gewacht met het interpreteren van inzichten, is omdat we merken dat de weg naar meer verbonden events 3 niveaus heeft:


  1. Identificatie - Het kunnen vaststellen van de identiteit van een eventbezoeker en er voor zorgen dat deze een uniek account heeft wanneer hij of zij reageert op aanbevelingen of in het algemeen interactie heeft op ons platform.

  2. Personalisatie – Waarde toevoegen voor de eindgebruiker door gepersonaliseerde aanbevelingen en een soepel verloop van het gebruikersgemak.

  3. Optimalisatie – De verzamelde data uit stap 1 en 2 gebruiken, om zo verder de event beleving te verbeteren en te optimaliseren.


De huidige staat van Event Marketing Inzichten Over het algemeen worden 'inzichten' vooral gezien als de 'gebruikersaantallen'. Zoals: hoeveel mensen hebben ingelogd of het percentage van mensen die naar het profiel van een standhouder hebben gekeken. Grip ziet deze informatie niet per se als 'inzichten' maar meer als 'gebruikersdata'.

De uitdaging met 'inzichten' is dat alles gemeten kan worden. Tenzij er een raamwerk is over hoe een goede eventbeleving eruit ziet, loop je het gevaar om te verzanden in het opleveren van enkel draaitabellen met data die niet echt waarde toevoegen aan de strategische discussie.


Een andere Manier van Inzichten Verzamelen Daarom hebben we met ons 'Inzichten Rapport' een duidelijke focus aangebracht rondom twee thema's: Opbrengst en Netwerken.

We hebben gekozen voor deze aanpak omdat we geloven dat inzichten meerwaarde bieden wanneer het de strategische discussie ondersteund over hoe je een event kunt laten groeien door het inzetten van doelgerichte event marketing aan de kant van de bezoeker en door een weloverwogen manier van sales te bedrijven voor het aantrekken van bepaalde exposanten. Ons doel met het 'Inzichten Rapport' is het genereren van actiegerichte inzichten om jouw evenement te versterken.


Opbrengst Verhoging De opbrengst komt in gevaar wanneer er ontevreden bezoekers/exposanten zijn. Maar aan de ander kant is er ook een groeipotentie wanneer er ruimte is voor exposanten en sponsoren in een specifiek segment.

Bijvoorbeeld, een organisator van een technologie event ziet dat de AI en IoT exposanten minder populair zijn dan de DevOps exposanten. Dit kan er voor zorgen dat de AI/IoT exposanten besluiten niet meer terug te komen of voor toekomstige evenementen met een kleinere stand aanwezig te zijn.


Netwerk Verbetering Om het netwerken te verbeteren, kijken we naar de kloof tussen mensen die geïnteresseerd zijn in een bepaalde groep van aanwezigen en het aanbod van deze specifieke groep. De interesse grafiek hierboven geeft een duidelijk beeld van hoe dit werkt. We kunnen goed zien waar er een significant hogere interesse is, maar ook welke groepen ‘missen’ tijdens het event om het netwerken te verbeteren. Dit zijn waardevolle strategische inzichten om een event te verbeteren door doelgroep marketing en weloverwogen salesactiviteiten.


Interesse in Blockhain bij Evenementen Een ander vergelijkbaar voorbeeld was de interesse voor blockchain de laatste 18 maanden bij 20 evenementen.

Begin 2017 waren er weinig mensen geïnteresseerd in blockchain en maar weinig hadden het in hun profiel. Dit veranderde snel dat jaar toen de interesse groeide. De trends met Grip is bijna hetzelfde als de Google Trends maar dan iets meer extreem!


De volgende trend Grip is gezegend met een aantal fantastische datawetenschappers die met veel enthousiasme samenwerken met onze klanten aan onze ‘Bedrijfsinzicht Rapporten’. We zijn nog maar aan het begin van de mogelijkheden hoe techniek voor meer data gedreven beslissingen kan zorgen en meerwaarde kan bieden voor evenementen. Neem vooral contact op wanneer je meer wilt weten over onze 'Inzicht Rapporten'.


Over Grip Grip is de eerste en meest geavanceerde, door AI ondersteunde, netwerkoplossing voor evenementen in de markt. Ze zijn in staat professionals en de evenementen industrie hoog kwalitatieve interacties te leveren met een ‘full-cycle’ ondersteuning. Hun gepatenteerde technologie bevordert intelligente zakelijk aanbevelingen via Grip's zelflerend matchmaking systeem.

67 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

コメント


コメント機能がオフになっています。
bottom of page