top of page
Lively

Netwerkprofielen

Bijgewerkt op: 3 jun. 2020

Zes netwerkprofielen die elke organisator zou moeten kennen


Elke eventspecialist die aan de top van zijn spel wil staan, moet constant manieren vinden om de beleving van deelnemers op revolutionaire wijze te verbeteren. Kunstmatige intelligentie transformeert de gehele eventbranche, maar een belangrijk onderdeel van de bezoekbeleving is nog steeds de meest 'menselijke' - netwerken.


Tot nu toe werd het netwerken tijdens evenementen een beetje over het hoofd gezien. Het consequent en op zinvolle wijze tot stand brengen van de ‘mens-tot-mens-verbinding’ is iets wat een 'gewone' gebeurtenis kan veranderen in iets revolutionairs. Met Grip concentreren we ons erop om die verbinding goed te krijgen. Door de netwerkervaring met kunstmatige intelligentie te personaliseren, zijn er tot nu toe (september, 2017) ongeveer een miljoen matches gefaciliteerd (en geteld).


Hierbij een inzicht in enkele van de belangrijkste persoonlijkheidskenmerken van netwerken die we zijn tegengekomen, en hoe je deze kunt gebruiken om een revolutie teweeg te brengen in de ervaringen van je eigen deelnemers


1. Tijd-spaarders Tijdbesparende gebruikers hebben zich aangemeld voor het event omdat ze een tastbare ROI willen voor de kosten van het bijwonen van het event. Bij hen is het gezegde 'tijd is geld' geen cliché. Het kunnen start-ups zijn die op zoek zijn naar een partnership, verkopers die leads willen vinden, exposanten die op zoek zijn naar een klant – maar ze willen hun tijd optimaal benutten.

Help ze met het plannen van een meeting al voordat het event begint om de netwerkproductiviteit te vergroten.


"De meetings zouden uiterlijk de eerste dag van de conferentie gepland moeten staan, maar (met Grip) heb ik ze een week van tevoren kunnen regelen." - Max Davies-Gilbert, directeur, Enemigo


2. Curatoren Nauw verwant aan tijd-spaarders zijn de Curatoren. Dit zijn de mensen die geloven in het plannen van meetings van goede kwaliteit, en zo min mogelijk. Het is gemakkelijk om zoveel mogelijk visitekaartjes te verzamelen, maar curatoren weten dat maar liefst 87% van de leads op beurzen niet wordt opgevolgd en dat ze hun tijd en middelen beter kunnen besteden.


"De app helpt te verduidelijken welke potentiële meetings je wilt hebben... 5 van de 6 meetings die ik heb gehad zijn vergaderingen van hoge kwaliteit; Ik heb er vandaag 8 en gisteren 8 gehad, dus het was best goed. "- Matthew Servini, CEO, The Craft Distilling


3. De Rusteloze Met een compleet andere werkstijl - open kantoren en flexplekken - en een baan die inhoudt dat je constant onderweg bent, zou de rusteloze gebruiker niet de voorkeur geven aan veel papierwerk, of meerdere keren inloggen op een app en het updaten via de desktop. Ze leven op hun smartphones en tablets, dus handige, eenvoudig te beheren mobiele technologie is de juiste keuze


" Grip was de ideale oplossing om zowel een app als een matchmaking-oplossing te introduceren voor het jonge en mobiele Imbibe Live-publiek. We hadden een oplossing nodig die gemakkelijk via hun telefoons kon werken, vooral omdat ze vanwege de aard van het werk weinig achter het bureau zitten. "- Sonja van Praag, directeur Publishing & Events, Imbibe

4. Opportunisten Een groot deel van de effort in het netwerken brengt dat element van onzekerheid met zich mee –dat de juiste personen elkaar op de juiste plaats en tijd treffen. Met de juiste oplossing hoeven deelnemers het succes van netwerken niet meer aan toeval over te laten. Bij Grip gebruiken we kunstmatige intelligentie om een wetenschap van toeval te maken, zodat deelnemers niet alleen de meest relevante mensen voor hun bedrijf ontmoeten, maar ook - mogelijk – onverwachte contacten die nuttig zijn.


5. Terughoudende Als event professional ben je waarschijnlijk extravert - je vindt het leuk om erop uit te trekken, mensen te ontmoeten en dingen voor elkaar te krijgen. Maar niet alle deelnemers zijn hetzelfde. Voor sommigen kunnen 'netwerkkansen' tijdens een event eerder klinken als een bedreiging dan als een belofte - zelfs als netwerken deel uitmaakt van hun werk. En wie heeft er geen dagen dat ze niet aan de veeleisende taak van ontmoeting en vermenging kunnen voldoen?

Gebruik een oplossing die ervoor zorgt dat bij wederzijdse interesse en verbinding kan worden gemaakt zonder ongemakkelijke introductie of spamachtig bericht. Zo geeft een 'Handshake' in de Grip-app aan beide partijen aan dat het van belang is om te ontmoeten. Tip - Dit werkt ook erg goed met VIP-deelnemers - ze kunnen bepalen hoeveel ze willen netwerken en met wie.


"Het is vrij gemakkelijk om af te spreken, omdat iemand anders ook interesse heeft in jou en jij in de ander. Er is een ‘’handshake’’, dus je neemt aan dat er aan beide kanten belang is. "- Caitlin Frost, Sales Manager, GlassCo

6. Design-gevoelige Van de miljoen en één dingen die je kunt doen voor een event, staat de 'UX' (gebruikerservaring) - van een event-app zelden op prioriteitenlijsten van de organisatoren. Maar deelnemers verwachten steeds meer en waarderen een goed ontworpen app. Goede UX maakt het verschil tussen een app die deelnemers downloaden - en dan onmiddellijk vergeten - versus een app waarvan de interface gemakkelijk te begrijpen is en leuk om te gebruiken.


" Grip is heel gemakkelijk te bedienen en er zijn weinig barrières om connecties te maken; heel weinig drempels... Dit is digitaal gezien één van de beste ervaringen, zowel in termen van het aantal handelingen, maar ook in termen van UX. "- James Sandrini, Director, Eight Point One

Grip stelt aanwezigen, exposanten en ’hosted buyers’ in staat om waardevolle connecties te leggen op events. Neem contact met ons op om te zien of wij deze software zo kunnen implementeren dat deze ook bij jouw event past.

96 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page